Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tempera Renesans

(előzmény)

  A temperafestés a világos színskála kifejezésére alkalmas. Míg az olajfestésnél a kép tónusa kifejlődésközben a középtónusoktól a sötétebb, mélyebb tónusok felé tolódik el, addig a temperánál a munka önkéntelenül is a középtónusoktól a világos tónusok felé halad.

  A temperafesték egyike a legtartósabb festőanyagoknak. Nem sárgul, legalább is nem olyan mértékben, mint az olajfesték. Színe nem változik, egyetlen hátránya, hogy megszáradva megvilágosodik. A kezdő temperafestőt ezért eleinte sok meglepetés éri, mindaddig, amíg olyan gyakorlatra nem tesz szert, hogy már a munka közben számolni tud a világosodás mértékével.
 

*

  A temperakép optikai hatása száradás után fénytelen, annak ellenéére, hogy a felhasznált kötőanyag olajat, sőt kencét is tartalmaz. Ez a fénytelenség a temperafestés fő jellegzetességes így nincsen semmi értelme, hogy befirniszezzük, annál kevésbé, mert ezzel legnagyobb varázsától, fénytelen, tiszta, könnyű színű hatásától fosztjuk meg.
  A belakkozott temperakép alig különböztethető meg a belakkozott olajképtől. Ha meg akarjuk tartani a temperakép tempera-jellegét, de mégis meg akarjuk óvni esetleges külső behatásoktól, legokosabb, ha üveg alá tesszük.

Rendezés:

Keresés